Jeśli jesteśmy całkowitymi laikami w kwestii pozycjonowania, możemy czuć niemałą konsternację, czytając o różnych rodzajach działań SEO. Poniżej przybliżamy najważniejsze rodzaje pozycjonowania strony www, włącznie z określeniem, dla których biznesów dana strategia będzie odpowiednia.
Pozycjonowanie strony internetowej – podstawowe informacje
SEO, czyli search engine optimization, to optymalizowanie witryny w taki sposób, żeby wyświetlała się w wyszukiwarce jak najwyżej na konkretne frazy. W czasach, gdy większość z nas szuka produktów i usług przez Internet, widoczność w sieci jest bardzo ważna, a często nawet kluczowa dla powodzenia danego biznesu. Z tego powodu na pozycjonowanie swojej witryny www decydują się zarówno jednoosobowe działalności gospodarcze, jak i wielkie przedsiębiorstwa.
Na działania SEO składa się wiele mniejszych kroków. Najlepsze efekty pozycjonowanie strony www przynosi, gdy dba się o każdy z tych aspektów. Do fundamentów działań pozycjonera można zaliczyć konstruowanie wartościowych treści, pozyskiwanie wartościowych linków oraz taka optymalizacja zawartości strony, która sprawi, że będzie ona jak najatrakcyjniejsza dla robotów Google.
Pozycjonowanie stron to czynności, które należy podejmować stałe. Liczy się tutaj konsekwencja i doświadczenie specjalistów. Warto zaznaczyć, że SEO jest czasochłonne, toteż przedsiębiorcy nie zajmują się tym samodzielnie, tylko zlecają to zadanie profesjonalnym agencjom. Po zapoznaniu się z ofertą klienta, sposobem jego działania oraz oczekiwaniami, są w stanie zaproponować daną strategię działania. Obejmuje ona również określenie rodzaju pozycjonowania.
Z jakimi rodzajami pozycjonowania witryny internetowej się spotkamy?
- Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne opiera się na frazach, obejmujących lokalizację. Przeważnie uwzględnia się w nich nazwę miasta lub województwa. Ten typ pozycjonowania poleca się biznesom, które ze swoją ofertą chcą trafić do lokalnej społeczności. Na takim lokalnym rynku działają np. biznesy z branży beauty, a więc salony SPA, fryzjerskie i kosmetyczne. Przeważnie w ten sposób poszukujemy również usług medycznych (np. dentysta) oraz punktów gastronomicznych (pubów, kawiarni i restauracji). Do mieszkańców danego miasta lub regionu próbują trafić też przedsiębiorcy, prowadzący warsztaty samochodowe czy naprawę różnego rodzaju sprzętów.
W pozycjonowaniu lokalnym niezwykle ważne jest zatroszczenie się o wizytówkę Google. Jej założenie jest proste, a ma ona duży wpływ na lokalną widoczność przedsiębiorstwa. W ten sposób można też zadbać o opinie i rekomendacje. Informacje o lokalizacji należy również zawrzeć na stronie internetowej. Jeśli chodzi natomiast o pozyskiwanie linków to istotny jest tutaj link building opierający się na lokalnych forach, portalach informacyjnych i katalogach firm.
- Pozycjonowanie long tail
W tym typie pozycjonowania prowadzi się działania, które mają wypromować stronę na frazy złożone. Są to frazy długie, składające się z kilku słów, stąd nazwa long tail, w języku angielskim oznaczająca długi ogon. Wielu internautów, poszukując produktu lub usługi, próbuje zaoszczędzić swój czas. W tym celu, zamiast ogólnych fraz, wpisuje frazy doprecyzowane. W ten sposób wyniki są bardziej dopasowane do jego oczekiwań. Do nazwy produktu dopisywana jest więc marka, kolor czy rozmiar. W ten sposób pozycjonuje się strony, na których jest sporo treści i produktów. Strategia idealnie sprawdzi się więc do pozycjonowania sklepów internetowych.
- Pozycjonowanie okresowe
W „życiu” przedsiębiorstwa zdarzają się okresy, w których szczególnie istotne jest zatroszczenie się o widoczność w sieci na frazy dotyczące wydarzeń cyklicznych. Odpowiedzią na te potrzeby jest pozycjonowanie okresowe. Z takiego rozwiązania sklepy korzystają np. przed Walentynkami, Czarnym Czwartkiem czy Dniem Kobiet. Aby działania przyniosły sukces, należy zatroszczyć się o nie dostatecznie wcześnie, bo czynnik czasu jest tu bardzo ważny. Przeważnie poleca się rozpocząć takie prace na 2-3 miesiące przed datą, której dotyczą frazy.
Co jeszcze ma znaczenia?
Wybór odpowiedniego rodzaju pozycjonowania jest istotny, ale nie on decyduje o powodzeniu działań. Początek współpracy zawsze powinien polegać na zrealizowaniu profesjonalnego audytu. W takim dokumencie analizuje się w jakich obszarach należy wprowadzić zmiany; analizie podlega również konkurencja przedsiębiorstwa. Większość firm zajmujących się pozycjonowaniem witryny www oferuje taką usługę darmowo.
Źródło: https://internetica.pl/